söndag 20 februari 2011

Då var det roliga...

...över för den här gången! Syfestivalen i Älvsjö avnjuten med goda vänner och trevliga utställare som vanligt. Också som vanligt lite mera garn o pärlor. Skönt att bara jobba halvtid just nu så jag får lite tid att "pyssla" med mina inköp.


Gick tillsammans på mässan med två av mina bästa kompisar. Maj ( i grönt) och jag har känt varann i 52 år. Vi gick i samma klass och bodde grannar tills vi var 12-13 år. Vi har sticka, virkat och pysslat tillsammans sen vi var 10 sådär! Sen flyttade hon, men vi har fortfarande mycket kontakt. Berit ( i blått) och jag har känt varann i ca. 30 år. Vi jobbade på samma avd. på sjukhuset här på 70-o 80-talet. Hon har flyttat hon med, men vi har bra kontakt vi också. Så avstånd spelar ingen roll när man är goda vänner. Har "bästkompisar" här också + mina syskon som jag också räknar dit. Vad rik jag är...

7 kommentarer:

  1. Lycka i vänner =) Vad mkt fint du fick med dig från mässan, roligt att se andras fynd, må gott :)

    SvaraRadera
  2. Lycka gånger två? (eller tre, om man räknar dina vänner var för sig och så syfetivalsinköpen!) (ler)

    SvaraRadera
  3. Vänner och familj gör en rik!
    Och inspirerande inköp!
    Blir så avis, får vänta till Syfestivalen kommer till Jönköping i vår och njuta av dina fotografier!

    SvaraRadera
  4. Du ser verkligen ut att haft en bra dag. Goda vänner och inköp av garn. Du är som du säger rikt lottad. Hur som helst ser dina inköp spännande ut och det ska bli intressant att se vad det blir av det nyinköpta tillsammans med det från träningsrundan.

    SvaraRadera
  5. Det är väl kul med riktiga kompisar,som man kan lita på.
    Oj vad du har köpt fina saker, jag får vänta till senare i år innan jag kan gå på mässa, vad man blir sugen när man ser dina inköp.
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med bästa kompisar, med samma intressen och att kunna besöka syfestivalen tillsammans! Fina pysselinköp du gjort!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Tack för den personliga kommentaren på min blogg. Jag har lämnat ett längre svar där.

    SvaraRadera