torsdag 21 juli 2011

Måste göra reklam...

... för ett "smultronställe" till som vi har i vår lilla fina stad. Nämligen vårat unika Biografmuséum som vi besökte med två av barnbarnen i tisdags. En liten filmvisning fick vi också med Karl-Alfred, Kalle Anka, gammal reklamfilm och lite annat gammalt o nyare smått o gott. Tänk att 10 av 9 filmstjärnor använde Lux tvål och blev så släta o fina i hyn. Då var det enkelt att handla i "skönhetshyllorna".
Så har jag spänt ut ormskinnet och fått en sjal...till!
Av mitt färgade garn har jag börjat på ett par tvåändstickade vantar, men tycker att det är lite yrselvarning med ränderna. Blir kanske bättre när dom är klara.


Trevlig helg också, för det ska jag ha har jag tänkt eftersom det blir nostalgidagar här i dagarna tre. Lite regn skulle det visst bli, men det var det väl förr också.

5 kommentarer:

  1. Glömde! Byggnaden som biografmuséet ligger i är Säters gamla yxfabrik där min far målade Säteryxor på -50 o -60talet.

    SvaraRadera
  2. Vilken kul att se gamla reklamfilmer, ja jkag håller med dig det var lätt att få fin hy,Ler.
    Vilken fin vante du börjat på, så fina färger.
    HA det gott i helgen
    kram

    SvaraRadera
  3. Ormskinnet blev bra tycker jag! Vantarna är jättehärliga! Trevlig helg till dig också. =o)

    SvaraRadera
  4. Härliga vantar!
    Vi ses väl på stan i kväll eller i morgon kväll.

    SvaraRadera