måndag 12 juni 2017

Hej igen

Inte så mycket stickat har det blivit men en halsvärmare är klar i alla fall. Järbos mysteriestickning i vår. Varm och skön.
En axel och armbåge protesterade mot stickningen så jag satte fart på symaskinen istället. Den har varit still alldeles för länge


 En väska sydd med inspiration från boken Sy väskor av Helena Bengtsson.
Lite mössor och några kuddar har det också blivit
Och mammas tyg och gardiner har blivit tygkassar att ta med till affären. Dags att plastbanta tycker jag.
Och nu ska jag roa mej med att ta ut mönstret från tre par gamla tvåändstickade vantar från Mora som jag ska sticka upp sen. Kommer att ta tid men det är så kul att göra och att ha fått förtroendet att göra det också.
 

3 kommentarer:

  1. Så fina väskor, den väskan som är svart med rödvita band är så vacker.
    Trevligt med att ta upp gamla mönster, har aldrig gjort det själ är nog inte tillräckligt kunnig för det, ska bli trevligt att se när du är klar.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. hej på dej. Måste in o kolla nå recept..o så hälsar jag på då hon vissa...är du inte på instagram...jag skriver ju där nu bara ( nattugglansch), det går fortare än att hålla på med bloggen. så fina saker du gjort. ha de bra!!

    SvaraRadera
  3. alltså jag vet inte hur det kan bli fel.. jag skrev att jag hälsade på hos vissa...

    SvaraRadera