onsdag 2 januari 2013

Då var det nytt år igen...

... och det mesta av julen bortstädad.
Firade nyårsafton med mellansonen ( som inte ville fira jul här p.g.a magsjuka brorsor) och tre av våra fyra, fina, älskade barnbarn. Fjärde barnbarnet hade feber och magont så han "firade" hemma med sin mamma.
Vet inte om jag är "onormal" men jag tycker det är rätt skönt när jul o nyår är överstökat. Jul är ju mysigt på sitt vis, men nyår kan vara lite drygt. Kan nog bero på att jag är lite som många hundar. Jag gillar inte när det smäller!!!
Vad det gäller stickning så blev det några par vantar klara sista veckorna förra året och det här året började jag med ett par pärlmuddar och fortsätter med Stickas mysteriestickning. Gillar den stickningen därför att jag fått lära mej två nya för mej, sticktekniker som jag tackar Eva-Lotta Staffas för.




En liten fin gäst hade vi i trädgården också idag!

3 kommentarer:

  1. Älskar dina vantmönster. Sådana ser man sällan. Ha en god fortsättning på det nya året. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har inte städat bort julen ännu,det blir till veckan.
    Vilka fina vantar du gjort.
    HA en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  3. Fina vantar! Jag började på ett par vantar, men de blir så små--töijer inte nått, sen är det ett garn som va 70% acryl, 15% peruiansk ull o 15% alpakka..tycker redan att det blir "sådär luddigt"..vet inte om det är värt att fortsätta.hmm

    SvaraRadera