måndag 16 maj 2011

Har varit på...


...en liten minisemester ända till Norrtälje och hälsat på min kompis. Skönt att få lite miljöombyte en stund. Vad vi gör? Jo, springer i affärer i lugn o ro utan suckande gubbar. Hann in på Yll o Tyll i Uppsala också mellan tåg o buss. Där blev det väl några nystan. Sen har dom trevliga garnaffärer i Norrtälje också så... Har lovat mej själv att inte ha nåt köpstopp på garn!  Började sticka på en sjal direkt på bussen så den blev nästan klar i helgen. Söndagen bjöd ju på "stickväder".
Norrtälje är en fin stad att gå och strosa i. Lyckades för första gången få se ett Magnoliaträd i blom. Jättefint!

5 kommentarer:

  1. Fina garner! Det ska bli spännande att höra vad du tycker om lacegarnet. Är väldigt nyfiken på det. Skönt med en minisemester också. Du verkar haft en kanonhelg!

    SvaraRadera
  2. Ja det är så kul att kolla in andra garnaffärer.
    Ja du Magnolia är så underbara, jag har ingen själv men jag har sett och fått en massa sådana kvistar för några årsedan, men visst är dom fina.
    Ska bli kul att se din sjal när den är klar.
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilka finfina garner.. kul med en ny sjal... jag har en ny blus (topp står det i mönstret)på gång nu oxå..visar sen..o så grytlappar, en väst åt barnbarnet..mm..så det vill bli lite för mycket.. Va fint träd ..magnolia..ett sånt skulle man ha, men kanske det inte går här opp i norr?

    SvaraRadera
  4. Bra löfte där med att INTE ha något köpstopp, det anammar jag oxå fr o m nu, inspirerad av dig!
    Måste få höra vad du tycker om Lace sen, är sugen på att testa det!//Reidun

    SvaraRadera
  5. JAg tittar in och önskar dig en trevlig och solig helg
    kram

    SvaraRadera